Sabtu, 3 Disember 2011

Lawatan Amalan 5S ke Bahagian Pinjaman Perumahan (BPP)

Satu lawatan ke Bahagian Pinjaman Perumahan (BPP), Kementerian Kewangan Malaysia di Putrajaya telah diadakan pada 29 November 2011 dengan diketuai oleh En. Shaqul Rahim Bin Hj Omar selaku pengerusi amalan 5S Pejabat Daerah/Tanah Kuala Langat. Lawatan seramai 35 orang dengan menaiki bas PDTKL bertolak pada jam 8.00 pagi dan tiba di Putrajaya pada jam 9.30.

BPP telah dipilih sebagai penanda aras untuk dilawati kerana pencapaiannya dalam memenangi tempat pertama Konvensyen Amalan 5S Peringkat Kebangsaan bagi Sektor Awam pada tahun 2010 anjuran MPC.Objektif utama lawatan adalah untuk melihat secara dekat amalan 5S yang diamalkan.

Agenda lawatan dimulai dengan lawatan dan tinjauan ke Bahagian Khidmat Pengurusan, BPP bagi melihat struktur penyimpanan fail-fail di BPP. Taklimat dan tayangan video 5S turut ditayangkan. Sesi terakhir adalah penyampaian cenderahati sebagai tanda terima kasih atas kesudian dan layanan yang diberikan oleh pihak BPP kepada semua warga kerja PDTKL sepanjang lawatan tersebut. Lawatan bersurai jam 1.00 petang selepas sesi penutup dan penyampaian cenderahati.

GAMBAR-GAMBAR SEPANJANG LAWATAN 5S PDTKL KE BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN, KEMENTERIAN KEWANGAN, PUTRAJAYA







 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan